torsdag 6 september 2012

Mätning nr.1

Jag går på något som kallas för BIA mätningar, där man väger sig sedan mäter med elektricitet genom kroppen för att få fram muskelmassa, fettmassa och vätska utanför cellerna.

Idag var jag på min första BIA sen i början av juni.

Och jag är sjukt besviken.

 Vi kan ta allt från början, vikt vid start (juni 2009): 94 kg

Min mätning idag:

Vikt: 82,6 kg (en ökning med 1,1 kg från förra mätningen)
Fett: + 1 kg
Muskelmassa: +-0 kg
Vätska utanför cellerna: +0,1 kg

 Så. Sjukt. Besviken.

Jag vet att jag har nog egentligen ingen rätt att vara besviken eftersom att de senaste månaderna så har det varit väldigt dåligt med träning och väldigt mycket "ät vad du vill" tema.
Är bara så jävla besviken på mig själv, att man kan tappa greppet sådär!
Jag har juh för guds skull gått ner (minsta jag vägt är 79 kg) 15 kg!! Hur förbannat svårt ska det kunna vara att hålla i den trenden? Jag blir fan knäpp! Hur förbannat puckad kan man vara? Det finns bara ett sätt som funkar, och det är att göra av med mer än vad man stoppar i sig, så svårt var det!!!!

Ah, nu har jag fått spy av mig lite galla på hur jävla kass jag är. Så nu är det bara att använda denna besvikelse till att träna ännu hårdare, äta ännu bättre och få än mer motivation!

Min nästa BIA mätning är 4/10 och då har jag förväntat mig att resultatet ska vara betydligt mycket bättre.

Så nu ska jag ta mig i kragen, äta lite havregrynsgröt till frukost och sen ge mig iväg för att köra ett stenhårt bodypump pass!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar